25/06/2024
Het is alweer een poosje geleden dat we aan de camper geklust hebben. De anonieme klacht heeft in ieder geval bij mij een bittere smaak achtergelaten en ervoor gezorgd dat ik met minder plezier aan de slag ga. Maar goed, we willen hem toch een keer afkrijgen én we hebben nu vakantie, dus toch maar weer de camper opgehaald en nu aan de slag op de openbare parkeerruimte en dan na drie dagen weer terug naar de stalling. Eric is druk met de kachel van de bus zelf en ik ben eigenlijk niet in de camper bezig maar in de tuin met het maken van de douchebak. Dat is nog wel een dingetje 😀. Op een website had ik gezien hoe je zelf een douchebak maakt met lamineerhars. Ik heb meerdere keren de uitleg gelezen en bijbehorend filmpje gekeken dus ik durfde het wel aan! Spullen besteld en aan de slag dan maar. Het maken van de bak, van 12 mm hardhout multiplex was zo gedaan. Vervolgens in de primer gezet en tot zover ging het goed! Volgens de uitleg moest ik vervolgens kleine stukken scheuren van de glasvezelmat, vóór dat ik met de hars aan de slag zou gaan, dus dat heb ik ook netjes gedaan. Toen heb ik de hars gemengd met de verharder en kon ik gaan rollen. Tot zover nog alles goed. Hierna heb ik die stukjes glasvezel op de hars gelegd en toen begon het ge********er want handschoenen vol met hars én glasvezels, hars tekort, hars droogde te snel, eric niet te vinden om snel te helpen, dus handschoenen uit en nieuwe aan willen doen wat niet lukte want zweethanden van die plastic dingen… paniekkkk, met de nieuwe handschoenen half aan heb ik snel nieuwe hars aangemaakt en ben ik verder gaan rollen, maar goed, eigenlijk was het al verknald want met het zonnetje er lekker op was de eerste laag hars al aan het uitharden. Wat een frustratie, ik heb van woede mijn dure mondmasker de overkapping ingesmeten. Helemaal klaar was ik ermee!! K.. camper. Toen kwam Eric te hulp en samen hebben we geprobeerd er nog wat van te maken. Maar toch……. Ik vond het er niet goed uitzien. In de hars zaten allemaal witte plekken wat erop duid dat er lucht onder zit en ik wil niet het risico lopen dat we over een paar jaar verder van huis zijn omdat de douchebak knapt. Dus vanochtend besloot ik om helemaal opnieuw te beginnen, en Eric was het helemaal met me eens. Dus hoppa, weer gezellig een uitje naar de bouwmarkt voor hout, de bak in elkaar geschroefd en in de primer gezet. En dit keer besloot ik om de glasvezelmat niet in stukken de knippen maar ze gewoon op maat de maken voor de bodem en zijwanden. En ja hoorrrrrr, dit keer ging het goed, yesssss. Geen witte plekken meer te zien. Als de hars droog is, schuren en plamuren, en dan het g*t voor de afvoer er in boren en dan met een laag topcoat op kleur afwerken. Het komt wel goed, het duurt alleen even. Als de douchebak af is, kan ik stappen gaan maken met de binnenkant van de camper want dan kunnen de wanden aangebracht worden en kan ik door met de natte ruimte en de rest. De basis is bijna klaar!! Wordt vervolgd….