05/08/2026
😍
0710170061........ call
මල්ලි මම යන ගමන් ඉද්දි එකපාරම වාහනේ නැවතුණා මිස් එකත් එක්කම. ගෙදරටනම් මීටර් 100ක් වගේ... ආයෙ ස්ටාර්ට් කලාම මිස් එකක් එක්කම ස්ටාර්ට් උනා. එහෙමම මම ගෙදරට ගෙනාව.
වාහනේ මිස්කර කර ස්ටාර්ට් වෙනව. හැබැයි සුදු දුමක් දානව මදුරුවන්ට තෙල් ගහන්න වගේ 🥲 එකපාරට උනේ මේ සිද්දියත් එක්ක.
සයිලාන්සර් එකෙන් ඔයිල් වගේ. වැටෙනව. සුදුදුමේ කිසිම අඩුවක් නෑ.
මෙහෙම තියෙද්දි මම මැකැනික් කෙනෙක් එක්කගෙන ආව. ඉග්නීශියන් කොයිල් චෙක්කරා. ප්ලග් ටිකත් බැලුව. ඉන්ජෙක්ටර් ටිකත් මැශින් එකට දාල ක්ලීන් කරල. ඉන්ජෙක්ටර් ඕරින් ටිකත් අලුතෙන් දැම්ම. තොටල් බොඩි එකත් ක්ලීන් කරල හයිකලා. ඒත් වෙනසක් නෑ. ඒ විවියමයි. ප්රෙට්රල් ඉවරත් උනා. ආයෙ මම 5L ගෙනත් දැම්ම. 😔 ඉලෙක්ට්රික් අවුලක් තියෙන්නෙ කියල ඉලෙක්ට්රික් බාස් කෙනෙක්ට කියක චෙක්කරන්න කියල එයා ගියා.... 😒
ටිකක් දුරකින් ඉලෙක්ට්රික් කරන කෙනෙක් එක්කන් ඇවිත් චෙක්කර. ස්කෑන් කලත් ෆෝල්ට් මුකුත් නෑ. වයරින් එකෙත් ප්රශ්නයක් නෑලු. වාහනේ සුදුදුම දාගෙන මිස්කර කර ස්ටාර්ට් එකේ තියෙනව. විනාඩි 15ක් විතර තිබුණ ආයෙත් වාහනේ නැවතුණා. බලනකොට ආයෙ ප්රෙට්රල් නෑ. අර ප්රෙට්රල් ලීටර් 5න් විනාඩි 20ක් වගේ ස්ටාර්ට් එකේ තියෙන්න ඇති. 🥲
වාහනේ ගෑස්කට් ප්රශ්නයක් වගේ තියෙන්නෙ. ඒකයි මේ සුදුදුම දාන්නෙ. එන්ජින් ඕවරෝල් එකක් කරගන්න වෙයි කියල ඉලෙක්ට්රික් කරන කෙනත් ගියා. 😔
දැන් දවස් ගානක් වෙනව වාහනේ කිසිම වෙනසක් නෑ. ප්රෙට්රල් ලීටර් 5 කෑන් දෙකක්ම දැනට ඉවරයි. වාහනේ පටවගෙන අරන් යන්න ඕන ශොප් එකකට. අහම්බෙන් ඔයාගෙ පෝස්ට් එකක් facebook එකෙන් දැකල මම කෝල් එකක් ගත්තෙ. මල්ලි කරන්න පුලුවන් දෙයක් තියේද කියල දැනගන්න.
මෙහෙමයි අයියෙ මට ෆෝන් එකෙන් කියන්න බෑ හරියටම කරන දේ. ඇවිල්ල චෙක්කරල බලල තමයි කියන්න වෙන්නෙ.
හරි මල්ලි ඒකට කමක් නෑ. ඔයා ෆ්රී ටයිම් එකක් බලල. කියන්න මන් ඔයාව එක්කන් යන්න එන්නම්. 😍
..................
දවස් කීපයකට පස්සෙ මම ගියා වාහනේ. බලන්න. ඒ යනකොටත් ප්රෙට්රල් නෑ. ආයෙ 5L ගෙනාව. දැම්ම ස්ටාර්ට් කලා. අර කියපු විදියමයි. සුදුදුම දානව මිස් කර කර තියෙනව. වෙනසක් නෑ.
හැබැයි පලවෙනි විනාඩිය වගේ වෙනකම්. දුමත් නෑ මුකුත් නෑ එන්ජින් එක පට්ට ස්මූත්. ඊට පස්සෙ තමා වැඩේ වෙන්නෙ.
ඔහොම ස්ටාර්ට් එකේ තියෙද්දි. විනාඩි 15න් වාහනේ ඕෆ් උනා. ආයෙත් ප්රෙට්රල් ඉවරයි. මේක ප්රෙට්රල් බොනවද.
(මල්ලි සෙඩ් එකෙන් මට ගහල පන්නයි බන් මෙහෙම වෙනකොට 😂 ආයෙ ගිහින් 10L ම අරන් ආව)
මගෙන් අහන්න එපා කෑන් වලට ප්රෙට්රල් දුන්නද කියල සෙඩ් එකෙන්. ඒක කොහොම හරි කරගත්ත 😁
1 ඉග්නීශියන් කොයිල් හොදයි
2 ස්පාර්ක් ප්ලග් හොදයි
3 ඉන්ජෙක්ටර් හොදයි ( ටිප්ලීක් නෑ)
4 MAP සෙන්සර් රීඩින් හොදයි
අනිත් සෙන්සර් වලත් අවුලක් නෑ...
දැන් බලමු ලයිව් ඩේට
ශෝර්ට් ටර්ම් ෆුවෙල් ට්රිම් -25 යි😁
ලෝන් ටර්ම් ෆුවෙල් ට්රිම් -25යි 😁
ඔක්සිජන් සෙන්සරේ රීඩින් එක. රිච් පැත්තෙමයි තියෙන්නෙ. කිසිම වෙනසක් වෙන්නෙ නෑ. ඉන්ජෙක්ටර් පල්ස් එකත් උපරිම අඩුකරගෙන ඉන්නෙ.
ඒත් ඔහෙලට කියන්න මූ තෙල් බොනව 😂 විනාඩි 15ට ලීටර් 5ක් පිච්චෙනව කියන්නෙ. ලමයි දුසිමක් ඉන්න මනුස්සයෙක් වතුර එකතු කරනව වගේ 😂
දැන් මම දන්නව සිස්ටම් එකේ ප්රෙට්රල් බොහොම වැඩී. කියල දැන් අපි ඇනලයිස් කරක බලමු එහෙම වෙන්න තියෙනව හේතු මොනවද කියල. 😍
1.ඉන්ජෙක්ටර් ටිප්ලීක්
2.ලෝ ප්රෙට්රල් ප්රෙසර්
3.බෑඩ් ස්පාර්ක් ප්ලග්
4.බෑඩ් ඉග්නීශියන් කොයිල්
5.වැරදි ඩේට දෙන ඔක්සිජන් සෙන්සර්
6.එන්ජ්න් ලෝඩ් එක හරියට නොදෙන MAP සෙන්සරේ
මේ ප්රදාන හේතු කීපයක්.
අහ්හ්හ්.. අමතක උනා. මම තව දෙයක් හොයාගත්ත. ටිකකින් පලවෙනි සිලින්ඩර් එක තමයි වැඩ කරන්නෙ නැතුව යන්නෙ.😍
ඉන්ජෙක්ටර් කේස් එක අයින් කලා. මොකද මැශින් එකේ ටෙස්ට් කරපු නිසා. ප්රෙට්රල් ප්රෙසර් එකත් බාර් 3ක් තියේ. ස්පාර්ක් ප්ලග් ටික සහ කොයිල් ටික 1සහ 3 සිලින්ඩර් අතර මාරුකරා. ඒත් පලවෙනි සිලින්ඩර් එකේ වෙනසක් නෑ. MAP සක ඔක්සිජන් සෙන්සරේ ඩේටත් කිසිම අවුලක් නෑ. 😍🩵
එහෙමන් උඩ සැකකරපු හේතු ඔක්කොම අයින් කලා. දැන් එහෙමන් තියෙන්න ඕන ප්රදානම හේතුවක්. ඉන්ජෙක්ටර් එකක් හැමතිස්සෙම ෆුල් ඕපන් වෙලා තියෙන්න ඕන. එන්ජ්න් එකේ යතුර ඔන් කරපු වෙලාවෙ ඉදන්.. එහෙම වෙනවනම් අනිවාර්යයෙන් ඒ ඉන්ජෙක්ටර් එක පලවෙනි සිලින්ඩරේ. ඉන්ජෙක්ටර් එක වෙන්නත් ඕන. 😍
දැන් කොහොමද ඒක බලන්නෙ.
ඉන්ජෙක්ටර් එකට වයර් දෙකයි එන්නෙ. එකක් ඩිරෙක් පොසිටිව් අනික. පල්ස් නෙගටිව් එකක්. මේ පල්ස් නෙගටිව් එකෙන් තම. ඉන්ජෙක්ටර් එක ඇරිල තියෙන කාලය තීරණය කරන්නෙ. 😍 පොසිටිව් සප්ලයි තුණ OK දැන් බලමු නෙගටිව් පල්ස් එක. ඉග්නීශියන් ඔන් එකේ තියෙද්දි. නෙගටිව් පල්ස් එකක් ඉන්ජෙක්ටර් තුනෙන් එකකටවත් කිසිම හේතුවක් මත එන්න බෑ. එහෙම ආවොත් ඉන්ජෙක්ටර් එක ඕපන් වෙලා. සිලින්ඩර් එක ඇතුලට ප්රෙට්රල් නිදහස් කරනව. 3 බැලුව අවුලක් නෑ. 2 බැලුව අවුලක් නෑ පින්වත. 1 බැලුව අවුලක් තියේ පින්වත 😔😔 යතුර ඔන් කලත් ඕෆ් කලත් නෙගටිව් සප්ලයි එකක් ඇවිල්ලමයි තියෙන්නෙ. පලවෙනි ඉන්ජෙක්ටර් එකට 😂 ඉතින් වාහනේ යතුර ඔන් කරපු වෙලාවෙ ඉදන් මූ ප්රෙට්රල් විදගෙනම ඉන්නව. වික්ටෝරියා වේල්ල ඇරිය වගේ. 😁 විනඩි 15න් ටැංකිය හිස් 😁😁😁😁 ඔන්න ලෙඩේ තියෙන තැන හොයාගත්ත.
දැන් ඕක වෙන්න හේතු දෙකක් තියෙනව
1. එන්ජ්න් කන්ට්රෝල් මොඩියුල් එක ඉන්ටර්නල් ශෝට් එකක් නෙගටිව් සප්ලයි එකත් එක්ක.(ඔහේලට තේරෙන විදියට කිව්වොත්. ඉන්ජෙක්ටර් එකේ නෙගටිව් පල්ස් ලයින් එක ECM ඇතුලෙන් - එකක් එක්ක. හොර රහසේම සම්බන්දයක් පටන් අරන් 😂)
2. නෙගටිව් පල්ස් සිග්නල් එක බොඩිග්රවුන්ඩ් ශෝට් ර්කක්(ඔහේලට තේරෙන විදියට. ECM එකෙන් පල්ස් සිග්නල් එක අරන් එන වයර් එක ECM එලියට ආවට පස්සෙ. වාහ්නේ එලියෙ තියෙන බොඩිය එක්ක. අනියම් සම්බන්දයක් පටන් අරන් 😂)
එක්කො ECM එකේ අවුලක් නැත්තම් වයර් එක ශෝර්ට්. දැන් මේ දෙකෙන් මොකක්ද කියල හොයාගත්තෙ මෙහෙමයි.
ගැලෙව්ව ECM එක ගාවින් කනෙක්ට් වෙලා තියෙන මේන් ශොකට් එක සහ 1.2.3 කියන ඉන්ජෙක්ටර් ශොකට් තුන. (දැන් මේ අනියම් සම්බන්දතාව අල්ලන්නයි යන්නෙ 😂)
බැලුව ECM එක ගාව ඉදන් පලවෙනි ඉන්ජෙක්ටර් එකේ පල්ස් සිග්නල් එක දෙන වයර් එකේ කනෙක්ටිවිටි. බීප් ටෝන් එකක් සමග එයා හොදයි. ආයෙත් බැලුව පලවෙනි ඉන්ජෙක්ටර් එකේ පල්ස් ලයි එකත් එක්ක බැටරි - වලට කනෙක්ටි විටි. මෙන්න බොලේ නැවත්ත් බීප් ටෝන් එකක් ඔන්න බඩු මාට්ටු😂
පලවෙනි ඉන්ජෙක්ටර් එකේ පල්ස් ලයින් එක බොඩි එකත් එක්ක ශෝට් ඒ කියන්නෙ මම 2වනියට කිව්ව කාරණෙ. ගලවල විසිකලා අනියම් සම්බන්දය තියෙන වයර් එක. අලුතෙන් වයර් එකක් දැම්ම. 😍 අනියම් සම්බන්දෙට තිත.
ඔන්න ඔහොමයි ඕවරෝල් කරන්න වෙච්ච එන්ජිම ගොඩදැම්මෙ. (උඩ ෆොටෝ එකේ අතේ තියන් ඉන්නෙ වාහනේ ECM එක පොඩ්ඩක් ගලවල විශුවල් ඉන්ස්පෙක්ශන් එකක් කරල බැලුව පේන්න අවුලක් තියෙද කියල)
අර මදුරුවන්ට තෙල් ගහන්න වගේ දුමක් ආවෙ. පත්තු නොවිච්ච ප්රෙට්රල් සයිලාන්සර් එකට ගිහින් සයිලාන්සර් එක රත් වෙද්දි බාගෙට දහනය වෙලා එලියට එන දුම. (සයිලාන්සර් එක ඇතුලෙ ඔක්සිජන් වායුව බොහොම පොඩ්ඩක් නිසා තමා එහෙම උනේ )
එහෙමනම් ආයෙත් සෙට් වෙමු Elite Car Guys - Matara 0710170061