Chevelle Life Garage

Chevelle Life Garage This page is dedicated to anyone who is restoring a chevelle, feel free to share your story and help build the Chevelle family.

02/13/2020
01/21/2020
FailArmy

Now that sucks.

you gotta throw the whole job away after this

01/12/2020

That’s pretty cool.

12/24/2019
11/25/2019
Car Shows Around Florida Nov 29 - Dec 1
11/25/2019
Car Shows Around Florida Nov 29 - Dec 1

Car Shows Around Florida Nov 29 - Dec 1

FRIDAY Daytona Turkey Run (Daytona Beach) SATURDAY Daytona Turkey Run (Daytona Beach) - A Holliday Happening Car & Truck Show (Punta Gorda) - Birthplace of Speed Antique Car Show (Ormond Beach) - LauderAle Brewery Cruise Night (Fort Lauderdale) SUNDAY Daytona Turkey Run (

09/16/2019
09/08/2019

Just playing around again. #69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300delu...
09/08/2019

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle

Suds Sunday!!
09/08/2019

Suds Sunday!!

Time to wash them up.  Shiny Sunday!!!
09/08/2019

Time to wash them up. Shiny Sunday!!!

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300delu...
09/07/2019

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle

Now that’s some funny...  I only get about 8 MPG w my 454, 700R4 and 3:73s.  What’s your engine, trans, gear ratio and M...
09/03/2019

Now that’s some funny...
I only get about 8 MPG w my 454, 700R4 and 3:73s.
What’s your engine, trans, gear ratio and MPG?

My 69....   Built with my blood, sweat and a few tears.
08/26/2019

My 69.... Built with my blood, sweat and a few tears.

God I love this damn car!!!!
08/26/2019

God I love this damn car!!!!

Happy Friday y’all
08/23/2019

Happy Friday y’all

Sitting outside of work.
08/20/2019

Sitting outside of work.

WORD
08/15/2019

WORD

So it’s not a chevelle but I wanted to share the new car I bought so I I don’t have to daily drive my chevelle anymore. ...
08/14/2019

So it’s not a chevelle but I wanted to share the new car I bought so I I don’t have to daily drive my chevelle anymore. Mixed feelings on that however I think I’ll enjoy driving the chevelle even more now I don’t have to worry about breaking something. It’s a 2019 Hyundai ELANTRA.

Loving driving her again.  The new 3:73 gears are really nice paired with the 700R4!!!
07/28/2019

Loving driving her again. The new 3:73 gears are really nice paired with the 700R4!!!

07/21/2019

I just want to say thank you to each and every one of you who follow my build. I haven’t been as active as I want lately but as my finances recover from all the parts lol so will my posts. Much love.

07/19/2019

I’m so giddy like a little school girl. I think I even dribbled a little pee. Lmao. I got to drive the Chevelle down the road, finally. God it’s been forever. I definitely have some adjustments to make, but it’s driving and that’s huge!!!

Today was a good day!!!

So how many of you car guys run a YOM plate??  I love mine even tho the DMV has no idea how to deal with it. Lol.
07/18/2019

So how many of you car guys run a YOM plate?? I love mine even tho the DMV has no idea how to deal with it. Lol.

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300delu...
07/16/2019

#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle

Exactly, or tha, you love your car more then me.   Yup!!! Lmao
07/05/2019

Exactly, or tha, you love your car more then me.

Yup!!! Lmao

Talk about crazy......  the planet, sprag, sun shell, and planet hub were all destroyed in my transmission.  I don’t kno...
07/01/2019

Talk about crazy...... the planet, sprag, sun shell, and planet hub were all destroyed in my transmission. I don’t know much about transmissions but I do know that’s pretty insane.

06/27/2019

I have a tech question for you Transmition guys... Have you ever had a new transmission bind up trying to go in reverse or forward?

I’m so bummed man, so 6 months ago I was pulling out of my driveway and when I took off I felt a Big Bang snd Immediately there was a lot of resistance in the car not wanting to move forward. I stopped pulled back in the driveway that’s when I figured the rear end finally gave out. So it took me six months to get the money together to rebuild the rear end, i just got it all back together and tried to simply back out of the driveway... low and behold the same resistance is in the car. I had a newly built 700R4 transmission installed and it only has 30 to 50 miles on it which sucks because now it’s bad. I wasted six months thinking it was my rear end when it was the transmission all along. I was wondering because when I had rear end out I tried to turn the driveshaft with the transmission in neutral by hand and it would spin for a little while and then freeze like it was caught on something I hoped that was nothing but I guess it was.

Ok something has to be wrong because that went in way to easy.  Finally something didn’t fight me. Lmao.
06/27/2019

Ok something has to be wrong because that went in way to easy. Finally something didn’t fight me. Lmao.

Now the fun begins, doing this by myself is always interesting.  Lol.
06/26/2019

Now the fun begins, doing this by myself is always interesting. Lol.

It’s the purple people eater...  hahaha #69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream ...
06/26/2019

It’s the purple people eater... hahaha #69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle @ Ormond Beach, Florida

Y’all know what tine it is!!!   REAR END WEDNESDAY!!!!!  Got my new differential installed.  Time to clean it up and put...
06/26/2019

Y’all know what tine it is!!!

REAR END WEDNESDAY!!!!! Got my new differential installed. Time to clean it up and put it back in.

06/26/2019

Got the call today, my rear end is ready to be picked up. One step closer.

06/22/2019

Well, I got the rear ended dropped off at the mechanics shop, hopefully I’ll have it back Monday!!!

Finally after 7 months I’m going to get my differential installed so I can get this car back on the road.  I mean, I hav...
06/21/2019

Finally after 7 months I’m going to get my differential installed so I can get this car back on the road. I mean, I have a brand new transmission with like 30 miles on it and the warranty is almost out. Geez. So excited #69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle @ Daytona Beach, Florida

06/16/2019
Hahah. That’s funny.
06/16/2019

Hahah. That’s funny.

So I’m upgrading my differential to a Yukon posi and to my shock Found out I was running 2:56 gears, I swore I had 3:73s...
06/01/2019

So I’m upgrading my differential to a Yukon posi and to my shock Found out I was running 2:56 gears, I swore I had 3:73s. Wow.

So I have new 3:73s to install and am really curious to see how different this car is going to drive. It’s a mildly built 454 with a built 700r4.

Look how jacked up the gears are. Lmao. Oops.  I did it, too many burnouts.
05/31/2019

Look how jacked up the gears are. Lmao. Oops. I did it, too many burnouts.

05/31/2019

Thank god, I finally got it out.

05/31/2019

Still kicking my ass. Holy hell.
#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle

Trying to cut this thing out.  It’s kicking my ass.  Ugh.  #chevelle #69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #be...
05/31/2019

Trying to cut this thing out. It’s kicking my ass. Ugh. #chevelle
#69chevelle #chevellelifegarage #dustinleewhite #becauseracecar #livingthedream #restomodmusclecar #454chevelle #300deluxe #1969chevelle #protouring #chevy #musclecar #doityourself #becauseican #chevelleowners #chevelless #supersportchevelle @ Daytona Beach, Florida

Address

1154 10th Ave
Dothan, AL
32440

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Chevelle Life Garage posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Chevelle Life Garage:

Videos

Chevelle Life Garage is my way of sharing my passion for the Chevelle!

Nearby autos & automotive services


Other Cars in Dothan

Show All

Comments

Chevelle Love 💙
Thoughts?
Letting it get some air. About to start getting it ready for paint.
New to the group. Here's my 72
Just sitting around my uncle's
My 68. Still lots to do!
Thanks from England for the invite Dustin Lee White..after a 19th month build from a stripped out 10 sec race car to fully street legal car with all mod cons.heres my 454 powered 69.
Thanks for the invite Dustin Lee White😊