Over " Die Rooie "

Over " Die Rooie " Hoi, ik ben 00ma, een Volvo Amazon uit 1967, ze noemen mij ook wel " Die Rooie" .

Via deze pagina is te volgen wat ik allemaal beleef met mijn baas; de lange kalende man met baard en bril, zijn geliefde; de krullenbol en de kleine viervoeter.

Vandaag is het feest — ik ben jarig! 58 lentes jong en nog altijd trots op m’n rondingen, m’n rood lakje en m’n klassiek...
26/06/2025

Vandaag is het feest — ik ben jarig! 58 lentes jong en nog altijd trots op m’n rondingen, m’n rood lakje en m’n klassieke charme. Geen botox nodig, gewoon goed onderhouden en altijd klaar voor een ritje. 😉
Mijn baas — je weet wel, die lange met z’n baard, bril en eeuwige glimlach als hij m’n deur opentrekt, staat al klaar met een doosje gebak. “Er is er een jarig, hoera hoera…” zingt hij vals 😆
Vandaag geen stress, geen haast, alleen maar genieten van een zonnige toertocht. Even de buitenwereld laten zien dat oud ook goud is. Want als je 58 bent en nog steeds hoofden laat draaien, dan doe je iets goed. 😎
Dus hup, open die deuren, start de motor, en laat die verjaardagsrit beginnen. Ik heb er zin in!

Reactie van mijn baas:
Vandaag op haar verjaardag, dacht ik: "We gaan samen naar de wellness". Eenmaal aangekomen, deed ik de deur op slot, met de sleutels nog in het contact. Door nieuwe autos met keyless entry vergeet je de auto op slot te doen.
Gelukkig kon ik nog wel in de achterbak. Daar lag een golfclub, waarmee ik via het open achter klapraampje het knopje omhoog kon tikken.

Het was een enerverende verjaardag!

Hi, Het weer tijd om even wat te laten horen. Zelfs helemaal uit Griekenland kwamen er vragen binnen of het wel goed met...
26/06/2023

Hi,
Het weer tijd om even wat te laten horen. Zelfs helemaal uit Griekenland kwamen er vragen binnen of het wel goed met mij gaat... nou hier ben ik hoor 😆.

Na lange tijd heb ik in de afgelopen week weer het asfalt onder mijn banden voelen branden, even gummen. Dat voelt zo lekker! Heel veel grip met deze temperaturen. Het is samen met baas (die lange man met baard en bril) weer genieten hoor! Ik heb het zo gemist en begon mij al zorgen te maken, waar mijn baas nou bleef. In de winter krijg ik altijd al wat minder aandacht, maar dat is voor mijn eigen best wil. Ookal ben ik goed ingesmeerd, zodra er zout op de weg is gestrooid, kom ik weinig buiten. Het is niet goed voor mijn huid, dan krijg ik schrale wangetjes. Maar tijdens de afgelopen maanden zag ik baas gewoon helemaal niet! Waar is ie nou? Ik miste hem echt. Nu blijkt dat baas zelf een hele revisie achter de rug heeft. Daar moest hij ook wel even van herstellen. Maar gelukkig doet hij het weer. Er zijn wat mankementen verwijderd. Hij is eindelijk van de brug af, nieuw filtertje erop en wordt regelmatig Apk gekeurd. Wel pruttelt het nog wel wat hier en daar maar, dat mag de pret niet drukken en we gaan weer regelmatig op pad.
Wij zijn beiden inmiddels toch wat belegen, maar wat dat betreft, voelen we elkaar heel goed aan. Wij genieten wanneer het kan!
Nu de zomer echt is aangebroken is het soms wel puffen hoor: Ik het natuurlijk geen airco. Uiteraard kunnen al mijn raampjes open, maar zo tegen de 30 klein nulletje C. En wordt het een beetje warm🥵, dan geef ik dat met mijn temperatuurmetertje aan. Al heeft mijn baas ook wel door, dat mijn metertje altijd wat overdrijft. Een kort blokje om, dat doen we vaak. Vervolgens even knuffelen en dan wordt ik weer deskundig opgeborgen in mijn tiny house.

Oh ja... nog wat leuks, ik ben vandaag jarig, 56 zomers jong 🥰. Alvast bedankt voor de felicitaties, daar ben ik gek op. 🥳

🚗

Hieperdepiep hoeraaaa 🎂🥳🎉. Vandaag ben ik jarig, 55 jaar. Wat een feest! Ik heb wel zin in een gebakje 😆. Zoals jullie w...
26/06/2022

Hieperdepiep hoeraaaa 🎂🥳🎉. Vandaag ben ik jarig, 55 jaar. Wat een feest! Ik heb wel zin in een gebakje 😆. Zoals jullie weten ben ik gek op aandacht, dus alle felicitaties zijn meer dan welkom 🙋‍♀️.

Er is er een jarig hoera hoera dan kun je wel zien dat ben ik .....🎶

Ohhh soms hè..., Soms heb je van die dagen dat je alleen maar kan stralen. Vandaag was zo'n dag, een top dag! Mijn baas ...
01/05/2022

Ohhh soms hè...,
Soms heb je van die dagen dat je alleen maar kan stralen. Vandaag was zo'n dag, een top dag! Mijn baas (die lange kalende man met baard en bril) en zijn krullenbol kwamen mij halen voor een ritje. Het zonnetje schijnt, raampje open en gas erop. Nog geen kilometer gereden en we rijden het Landgoed Voorlei op. Ik dacht nog wat is dit voor klein petieterig ritje? Kunnen jullie niet lopend daarheen? Ik ben nog niet eens doorgewarmd! Dit Landgoed ligt in mijn achtertuin. Al gauw zie ik allemaal soortgenoten. Hier is de Voorjaarsdag van de Voorschotense Oldtimer Vereninging.
Overal zie je mooie oude gebakkies. De gemiddelde leeftijd van zowel de aanwezige mensen als auto's, gaat hier best gelijk op! Live Jazz muziek komt je tegemoet. Wat is het hier gezellig zeg! De grasvelden staan al helemaal vol met oldtimers. Wij zoeken een mooi plekje op het grote veld. We staan onder een grote boom. Nu maar hopen dat de plaatselijk vogels een beetje rekening houden met al dat oude spul en hun uitwerpselen iets verderop willen deponeren. Zoals jullie we weten houd baas mij altijd aan alle kanten glimmend, dat wil ik graag zo houden.

Wauw de ene na de andere mooie verschijning komt voorbij. Dit is echt genieten! En ja hoor ook verschillende familieleden kom ik tegen. Dat geeft zo'n euforisch gevoel het echte Volvo ons kent ons. Ja ik hou ervan.

Ik sta er lekker bij hoor. Kom maarrrr mensen hier ben ik. Joehoe.... ik ben zo gek op die aandacht. Ik glunder en ik krijg rode wangen van het gefluit als mijn motorkap open gaat. Baas verteld trots wat hij allemaal heeft geoptimaliseerd aan mij en daar is hij nog altijd aan bezig. Je hoort een ohhh en ahhh. Hier ga ik zo goed op. Had ik al verteld dat dit een top dag was!

Baas en zijn krullenbol lopen een rondje om al die andere oudjes te bekijken.
Bij In de Bonen waar ze de lekkerste koffie verkopen is het een drukte van jewelste. Wat een gezelligheid en wat is het hier goed georganiseerd!

Oke terug naar mij ☺.
Gelukkig is baas niet te lang weg want de volgende liefhebbers staan alweer te kijken. Hupsakee daar gaat mijn motorkap weer open en baas praat weer honderduit over mij. Die herhaling... ja ik hou ervan.

https://www.facebook.com/110616807942199/posts/287699850233893/


Voorschotense Oldtimer Vereniging

Vandaag was een mooie dag om lekker te touren. De harige viervoeters waren ook van de partij 🐾.
10/04/2022

Vandaag was een mooie dag om lekker te touren. De harige viervoeters waren ook van de partij 🐾.

Nou nou ik heb weer wat te vertellen hoor. Mijn baas (die leuke lange kalende man met baard en bril) is al enige tijd vo...
24/02/2022

Nou nou ik heb weer wat te vertellen hoor. Mijn baas (die leuke lange kalende man met baard en bril) is al enige tijd volop bezig onder mijn motorkap. Er gaat van alles uit en nieuw erin. Zo heb ik nu dubbele carburateurs. Hoe gaaf is dat. Ook heb ik diversen nieuwe slangen die overigens echt heul mooi zijn weggewerkt. Zoals jullie wellicht wel weten is mijn baas echt van de details, dit is dus zo'n dingetje, alles is mooi weggewerkt. Top, ik hou ervan.
Bijna elke dag is baas wel eventjes aan mij aan het friemelen en frunniken. Om nu misverstanden te voorkomen, dit zijn WEL gewenste omgangsvormen hoor. Ik geniet met volle teugen 😄!

Een week of wat geleden was volgens baas alles op en top en het grote moment daar om mij weer aan de praat te krijgen.... maar dat euforische gevoel bleef teleurstellend genoeg uit. Frustratie ten top. Hier en daar wat gepruttel en gespetter... verder niets.... hoe dan! Ik kreeg er een rode kleur van.
Baas rook helemaal naar benzine en die grote frons tussen zijn (mooie 😉) ogen vergeet ik nooit meer en het maakte mij wel ongerust. Hij was ineens een paar dagen afwezig. Allerlei scenario's passeerde de r***e... Hoe moeten we nu verder..., is de liefde over? Gooit hij de handdoek in de ring?

Gelukkig gaat mijn baas door en komt er altijd wel weer een nieuw plan. Opnieuw proberen te starten, maar toch lukt het niet. Met een jerrycan vult baas mijn benzinevoorraad aan, maar dat is het ook niet.
Het zou zo maar kunnen dat ik beter kan starten op LPG dan op benzine. Tegenovergestelde volgorde, maar mijn LPG is op🙈 en die vul je niet even met een jerrycannetje aan.
Plan de campagne: met een autoambulance naar een tankstation. Dat wordt een dure tankbeurt. Waar huur je zo'n ding? Een beetje in de buurt is wel prettig en ook nog betaalbaar.
Gelukkig is daar nog die krullenbol, zij werkt in automotive land, kent nog wel wat mensen hier en daar en fikst dat toch maar even. Baas blij en ik natuurlijk ook. Nog best wel een gedoetje hoor om mij op die ambulance te krijgen. De vorige keer reed ik er zo op. Nu was dat wel even andere koek. Baas kreeg een beetje hulp van die krullenbol. Samen duwen ze mij uit mijn garage, recht voor die rijplaten. Stukje terug, opnieuw vooruit. Sta ik goed, ja, oke... takelen maar...pffff en ineens auw! Ik schuur zo met m'n uitlaat langs de grond, gelukkig maar een klein stukje, maar ik voel 'm wel 🥴.
Spanbanden vast en rijden maar. Ookal rij ik nu zelf niet, ik ben er wel even uit. Oh heerlijk om de wind langs mijn carrosserie te voelen. Tanken ging goed en hup weer terug. Helaas begint het keihard te regenen. Ik lijk wel een verzopen katje 😏. Bij mijn huis aangekomen komt die krullenbol ook weer even helpen. Nog in de stromende regen ook! Als dat geen echte liefde is...❤. Ik sta nog na te druppelen thuis, terwijl baas de deur weer sluit. Ik snap het wel hoor, die autoambulance moet ook weer terug. Hopelijk komt hij snel weer terug om mij droog te maken en weer even te knuffelen. En natuurlijk om opnieuw een spannend moment te creëren.... doe ik het wel of doe ik het niet.

Wordt vervolgd.....

Haaai, daar ben ik weer. De donkere dagen voor kerst. Het is koud, hier en daar is het wat glad op de weg en is er gestr...
24/12/2021

Haaai, daar ben ik weer. De donkere dagen voor kerst. Het is koud, hier en daar is het wat glad op de weg en is er gestrooid met zout. Ho ho ho geen weer om te touren dus. Toch is mijn baas, (die lange kale man met baard en bril) volop met mij bezig. Elke keer verzint hij weer iets nieuws. Ik geef jullie graag een update over alle al dan niet cosmetische ingrepen in de afgelopen maanden en wat er nog op de planning staat:

Mensen zeggen toch altijd, het gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant. Nou moet ik zeggen dat ik als Amazon wel heel blij ben met mijn buitenkant hoor. Ik zit lekker in mijn rode lak en mijn chroom glimt aan alle kanten. Elke rit zijn er wel mensen die een duimpje opsteken en mij mooi vinden. Daar krijg ik altijd een beetje kleur van 😊. Zoals jullie weten ben ik net als mijn baas uit 1967, niet helemaal meer piepjong, maar bijna altijd stralend 😄. Toch zijn er door de jaren heen al aardig wat attributen vervangen. Mijn 54 jaar oude voorstoeltjes waren nog best okay en goed gevuld, maar baas heeft deze tegen alle regels in toch te vervangen door moderne kuipjes. Waarom? Baas en zijn vrolijke krullenbol zijn samen goed voor drie keramische heupjes en nog wat overige mankementen, daar gaan we het verder niet over hebben, het gaat tenslotte over mij 😆. Goed zitten is toch wel erg plezierig, dat gun ik ze wel. Vandaar die nieuwe zetels.

Mijn interieur was chique bruin. Eigenlijk is deze bruine kleur niet origineel. Met mijn rode kleur van buiten hoort officieel de binnenkant zwart te zijn. Na jaren heb ik afscheid genomen voor mij toch wel gehechte chique bruine kleur en ben ik nu van binnen zwart 😇. Om het geheel af te maken en de boel goed bij elkaar te houden op mijn leeftijd heeft baas ook een zwarte stalen constructie geplaatst. Een zogeheten rear-cage. Ik hoef dus niet meer bang te zijn dat bepaalde delen verder gaan inzakken bij een koprol of radslag...handig he 😄. Daarnaast zie ik er met die kooi en mijn rode jarretels (waar ik laatst over schreef) er nu wel heel sportief uit.

Nu is baas vooral bezig onder mijn motorkap. Hij haalt er verschillende onderdelen uit, verplaatst deze weer van links naar rechts. Nieuwe onderdelen gaan er in, zoals dubbele carburateurs, een AFR sensor en nog veel meer technisch geneuzel waar ik geen verstand van heb. Baas is lekker bezig en ik moet zeggen hij is toch een partij handig. Dit allemaal om mij nog sneller te maken zodat we nog harder kunnen scheuren door de bochten. Zonder krullenbol hoor, als zij mee gaat dan houden we het netjes 😆.

Nog even geduld voordat alles af is, dan laat ik jullie graag het eind resultaat zien. Tot gauw!

Fijne feestdagen allemaal 🎅🌲🥂

Vandaag is een mooie dag, ik zie de zonnestralen door de garagedeur heen piepen. Vol enthousiasme wacht ik totdat mijn b...
01/09/2021

Vandaag is een mooie dag, ik zie de zonnestralen door de garagedeur heen piepen. Vol enthousiasme wacht ik totdat mijn baas (die lange man met baard en bril) mij nog even oppikt om een stukje te gaan touren. Dat doen we zo graag. En heel eerlijk... stiekem zonder die leuke krullenbol want dan mogen we tenminste lekker hard en met piepende banden door de bochten. Zo cool 😎. Krullenbol is meer van het rustig touren, op z'n tijd ook best leuk hoor, maar ja dat is toch meer voor oudjes. Wij (baas en ik) zijn allebei uit 1967 en zijn onze wilde haren nog lang niet kwijt. Whoeeeee!

Terug naar vandaag:
De garagedeur gaat open en daar staat hij hoor. Yes we gaan op pad. Start de motor maar en huppekatee op naar buiten, ik heb er zin in. Het zonnetje voel ik lekker op mijn carrosserie schijnen. Ik ben benieuwd wat we gaan doen. 🚗
Oh ik zie het, bekend terrein rijden we op. Hoe leuk is dat, ik mag op mijn oude dag gratis voor de deur staan. Jawel we zijn bij het Louwman museum in Den Haag. Terwijl mijn baas naar binnen gaat bekruipt mij toch niet zo'n lekker gevoel, lastig om toe te geven maar ...ik ben jaloers 🙈. Waarom denk je? Baas is een paar uur alleen maar naar andere mooie bolides aan het kijken. Dat voelt toch niet zo lekker. Ik heb teveel laten botoxen, strak laten trekken en te dikke wielen om daar tussen te mogen staan in het museum. Buiten heb ik gelukkig veel afleiding. Ik heb weer veel bekijks. Ik ben ook zo gaan staan, dat de bezoekers niet om mij heen kunnen hoor. Ik ben echt gek op al die aandacht en sta weer op vele verschillende toeristische kiekjes. Het is zo leuk!
Ik straal weer helemaal als baas naar buiten komt en bij mij instapt. Kom gaan we lekker naar huis. Ik weet het zeker: Hij vindt mij toch echt de mooiste 🥰.

Mijn baas, die leuke lange man met baard en bril blijft mij verbazen. Waarom? Op het moment dat ik voel ik ben weer hele...
09/04/2021

Mijn baas, die leuke lange man met baard en bril blijft mij verbazen. Waarom? Op het moment dat ik voel ik ben weer helemaal perfect dan verzint hij wel weer iets om mij nog leuker en mooier te maken. Hoe geweldig is dat. Daar over later meer...

Weten jullie nog vorige maand werd ik onderhanden genomen bij De Volvo Klassiekers in Barneveld. Ik ben helemaal opgekalefaterd, zit weer lekker in m'n carrosserie, mijn deur is weer soepel, het gerammel is weg. En deze Amazon lekt niet meer en straalt als ooit te voren.😊
Die krullenbol had helaas geen tijd om mij mee op te halen en baas kon natuulijk niet langer wachten. Baas regelt het dan wel weer, op een podium ben ik naar huis gebracht, nou dan voel je je wel een prinsesje hoor kan ik je vertellen. Veel bekijks onderweg, zo leuk! Zie foto.

Terug naar deze week...
Het weer zit nog niet bepaald mee om lekker te gaan touren en scheuren, wat wij samen zo graag doen 😁. Soms sneeuwt het zelfs weer de laatste dagen. Ja he hallo zo kunnen we niet naar buiten.
Ik zag baas een aantal dagen niet en ineens gaat mijn garagedeur weer open en staat hij daar met een pakketje in zijn handen met een grote glimlach..... een cadeautje....voor mij... ? Wauw, ik krijg er wel rode wangen van hoor. Ik heb rode jarretels gekregen. Ik heb jullie al wel eens eerder verteld dat mijn baas van de details is. Kijk, die twee harige viervoeters hebben nu ook rode jarretels om. Helemaal matching ge-wel-dig!! Die baas....😊
(Zie foto hieronder, wel even aanklikken)

Vandaag krijg ik ook nog een nieuw stuur. Ik was tevreden over mijn oude stuur, die heb ik tenslotte al bijna 54 jaar. Maar baas is nogal lang en mijn stuur is nog al groot. Als baas ff lekker een goede bocht wil nemen zit mijn stuur nog wel eens tegen zijn been aan en dan pakt zo'n bocht toch niet helemaal lekker. Dus oke vervang mijn stuur dan maar.

Kom maar op met dat mooie weer, dan kunnen we op pad. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe stuur uit te proberen en mijn sexy nieuwe eyecatchers te laten zien. Verzoeknummer voor op de radio: " ik voel mij sexy al ik dans" Who oh oh oh....

Joehoe hier ben ik weer, lang geleden he, hebben jullie mij gemist? 😁.Mijn baas (weten jullie nog die leuke lange kalend...
05/03/2021

Joehoe hier ben ik weer, lang geleden he, hebben jullie mij gemist? 😁.
Mijn baas (weten jullie nog die leuke lange kalende man met baard en bril) komt mij de laatste weken af en toe weer ophalen voor een lekker ritje. Nu mag het weer, sneeuw en zout op de weg zijn gelukkig verleden tijd. We scheuren er lekker op los. Niet doorvertellen aan die krullenbol hoor. Zij houdt daar niet zo van, maar we doen het lekker toch 😆. Vorig week was mijn baas wat bezorgd, ik verlies wat koelvloeistof. Oude dames lekken wel eens, we houden het niet altijd meer droog 🙈. En mijn linkerdeur is wat stijfjes en gevoelig de laatste tijd, ja ja ouderdom komt met gebreken. Jullie weten dat mijn baas echt het beste met mij voor heeft, vandaar dat hij de Volvo dokter heeft gebeld voor een check up.

Vandaag was het zo ver en zijn we naar naar Volvo Klassiekers gereden in Barneveld. De Volvo dokter Dries Bakkenes gaat mij weer onder handen nemen. Het is hier bekend terrein voor mij, leuk om iedereen weer te zien. Ik sta gezellig tussen de andere oude Volvo's, matties onder elkaar. Ik vermaak mij hier wel.

Mijn gezin gaat naar huis, weten jullie trouwens al dat mijn gezin erg is veranderd, sinds een paar maanden? Baas heeft er nog een Volvo bij, een V70 voor dagelijks gebruik. En er is nog een harige viervoeter bijgekomen. Leuk jong ding hoor, heul nieuwsgierig, je ziet haar op de foto vanuit de auto kijken. Ik kijk er alweer naar uit als ze mij weer op komen halen. Tot gauw!

Over Die Rooie wenst iedereen fijne feestdagen 🎅🌲
24/12/2020

Over Die Rooie wenst iedereen fijne feestdagen 🎅🌲

Adres

Leidschendam-Voorburg
2260 - 2267

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Over " Die Rooie " nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen

Type