24/02/2022
Nou nou ik heb weer wat te vertellen hoor. Mijn baas (die leuke lange kalende man met baard en bril) is al enige tijd volop bezig onder mijn motorkap. Er gaat van alles uit en nieuw erin. Zo heb ik nu dubbele carburateurs. Hoe gaaf is dat. Ook heb ik diversen nieuwe slangen die overigens echt heul mooi zijn weggewerkt. Zoals jullie wellicht wel weten is mijn baas echt van de details, dit is dus zo'n dingetje, alles is mooi weggewerkt. Top, ik hou ervan.
Bijna elke dag is baas wel eventjes aan mij aan het friemelen en frunniken. Om nu misverstanden te voorkomen, dit zijn WEL gewenste omgangsvormen hoor. Ik geniet met volle teugen 😄!
Een week of wat geleden was volgens baas alles op en top en het grote moment daar om mij weer aan de praat te krijgen.... maar dat euforische gevoel bleef teleurstellend genoeg uit. Frustratie ten top. Hier en daar wat gepruttel en gespetter... verder niets.... hoe dan! Ik kreeg er een rode kleur van.
Baas rook helemaal naar benzine en die grote frons tussen zijn (mooie 😉) ogen vergeet ik nooit meer en het maakte mij wel ongerust. Hij was ineens een paar dagen afwezig. Allerlei scenario's passeerde de r***e... Hoe moeten we nu verder..., is de liefde over? Gooit hij de handdoek in de ring?
Gelukkig gaat mijn baas door en komt er altijd wel weer een nieuw plan. Opnieuw proberen te starten, maar toch lukt het niet. Met een jerrycan vult baas mijn benzinevoorraad aan, maar dat is het ook niet.
Het zou zo maar kunnen dat ik beter kan starten op LPG dan op benzine. Tegenovergestelde volgorde, maar mijn LPG is op🙈 en die vul je niet even met een jerrycannetje aan.
Plan de campagne: met een autoambulance naar een tankstation. Dat wordt een dure tankbeurt. Waar huur je zo'n ding? Een beetje in de buurt is wel prettig en ook nog betaalbaar.
Gelukkig is daar nog die krullenbol, zij werkt in automotive land, kent nog wel wat mensen hier en daar en fikst dat toch maar even. Baas blij en ik natuurlijk ook. Nog best wel een gedoetje hoor om mij op die ambulance te krijgen. De vorige keer reed ik er zo op. Nu was dat wel even andere koek. Baas kreeg een beetje hulp van die krullenbol. Samen duwen ze mij uit mijn garage, recht voor die rijplaten. Stukje terug, opnieuw vooruit. Sta ik goed, ja, oke... takelen maar...pffff en ineens auw! Ik schuur zo met m'n uitlaat langs de grond, gelukkig maar een klein stukje, maar ik voel 'm wel 🥴.
Spanbanden vast en rijden maar. Ookal rij ik nu zelf niet, ik ben er wel even uit. Oh heerlijk om de wind langs mijn carrosserie te voelen. Tanken ging goed en hup weer terug. Helaas begint het keihard te regenen. Ik lijk wel een verzopen katje 😏. Bij mijn huis aangekomen komt die krullenbol ook weer even helpen. Nog in de stromende regen ook! Als dat geen echte liefde is...❤. Ik sta nog na te druppelen thuis, terwijl baas de deur weer sluit. Ik snap het wel hoor, die autoambulance moet ook weer terug. Hopelijk komt hij snel weer terug om mij droog te maken en weer even te knuffelen. En natuurlijk om opnieuw een spannend moment te creëren.... doe ik het wel of doe ik het niet.
Wordt vervolgd.....